среда, 16. јул 2014.

Čarolija kad nestane (Pepeljuga)

Venčanica mi je bila predivna, bela satenska, sa dugačkim velom. Divan prolećni dan, vedro nebo, miris cveća, svuda osmesi i uzvici radosti. Sve je bilo kao u snu, kao u bajkama, idealno. Možda i lepše nego u snovima. Sada je trebalo da sledi ono: ’’Živeli su srećno do kraja života’’. I ja sam očekivala da će tako biti. Bar je tako bilo u ostalim bajkama. Ali, stvarnost zna da bude malo surovija. Autor kao da se poigrao sa mojom pričom. Ovo je trebalo da bude moja bajka, istkana srećom i ljubavlju koja traje ceo život. Bajka koja istovremeno mami i suze i smeh, želju da i čitalac bude deo nje i doživi tako nešto. U svoja osećanja sam sigurna, ona su postojana, znam da je On onaj pravi, moj princ na belom konju. Sad, to što je i zvanično kraljevske krvi je čist splet okolnosti, tako se pogodilo. Nisam sponzoruša. Svako ko me poznaje zna da sam daleko od toga. Zar ja, Pepeljuga, koja sam oribala kilometre i kilometre maćehinog parketa i oprala kamare i kamare polusestrinih haljina, da pucam na nešto tako visoko? Ne. Moj pokojni otac se uvek brinuo što sam zanesena romantična devojčica, previše odana i zahvalna i koja veruje svima. Moja maćeha je lukavo koristila sve te moje osobine u svoju korist. A na moju štetu, očigledno. Ali je i mene sreća pogledala. Pojavio se On, moj princ. I bajka je mogla da počne. U početku je sve bilo divno. Bar prve nedelje. Bili smo na medenom mesecu u Parizu, u maju, kada je najlepše. I bilo je sve onako kako sam oduvek želela. Romantika na svakom koraku, u vazduhu, ljubav svuda oko mene. Sreća koja se ne može opisati, bar ja ne umem, ali je pamtim. Ubzo smo se vratili svakodnevnici. Bar se moj muž vratio. Ja...ja sam morala da započnem totalno novi život a niko mi nije da uputstvo za njega.  Ja sam ipak Pepeljuga. Do juče sam rmbačila od jutra do mraka, ispunjavala sve hirove moje maćehe i njenih ćerki, obavljala najprljavije poslove oko kuće. Nosila sam staru pohabanu haljinu, spavala sam na tavanu, bila često usamljena, družila se sa miševima i pticama. Sada se sve to promenilo tokom noći. Postala sam princeza i svi su očekivali da se ponašam tako. Ali kako to očekivati od nekoga ko nije odgajan za to i ko nije imao dodirnih tačaka sa takvim načinom života? Po navici, prvo jutro u dvorcu sam ustala pre slugu i sišla do kuhinje da naložim vatru i pristavim vodu. Sluge su bile zgranute mojim postupkom, oterale su me iz kuhinje. Otišla sam do perionice da operem rublje ali su me ljubazno zamolili da izađem. I tako svuda. Svi su mi govorili da to nisu moje obaveze i da ja ne treba uopšte da mislim o tome, postoje ljudi koji su zaduženi za to. Moje je da budem princeza. Prijemi, balovi, uzdržanost I tako iz dana u dan. Svuda sam bila suvišna, niko nije želeo moju pomoć. Svog muža sam retko viđala, tek uveče u našoj sobi. On je po ceo dan bio u kancelariji ili je obavljao poslove u ime krune. Bila sam stalno usamljena ili okružena ljudima koji su tu usamljenost povećavali. Nedostajala mi je moja stara sloboda i osećaj da niko ne prati svaki moj pokret i korak. Maćeha nije obraćala pažnju na mene nekada, sada se svaka moja reč merila. Bilo mi je teško da se naviknem na sve to. Pre udaje nisam imala vremena ni za obroke, svaki minut tokom dana bio mi je ispunjen nekom obavezom. Sada nisam imala čime da ispunim ni minut. Dvorani su bili veoma ljubazni prema meni, primetili su da me zbunjuje novi položaj, ali ni oni nisu znali kako da mi pomognu. I tako su prolazili dani, meseci, godina. Moj život je postao statičan. Nisam imala kome da se požalim, mom suprugu je sve to bilo simpatično i uveravao me je da ću se navići na sve to. Bar me je nekada uveravao. Moj život je postao toliko dosadan da sam i svom mužu postala dosadna. Sada mi se samo osmehne, sažaljivo. Ja ga i dalje volim, ali ne znam da li volim svoju predstavu o njemu ili njega. Nisam sigurna šta on oseća, plašim se i da razmišljam o tome. I eto, čekam dalji ishod svoje bajke. Ne bi trebalo da bude ovako. Opet prelistavam druge bajke pokušavajući očajnički da nađem neko rešenje, ali za sada bezuspešno. Ohrabruje me to što je biblioteka ogromna i da je tu negde ključ za moje izbavljenje od ove nepodnošljive dosade. Krišom bacam pogled na sat,sedeći u salonu, i brojim sekunde do porodičnog čaja, moje jedine dnevne ’’obaveze’’. Sat, kao najveći neprijatelj, me izdaje. Cepkam rub svoje haljine, iz dosade. Ne znam kako će se moja bajka završiti, kraj se ne nazire, bar ne onaj idilični. Onaj koji je beležio one redove o meni očekujući  još jedno ’’happily ever after’’ zaboravio je na klasne razlike. Ja nisam za ovo ali ne vidim način na koji da se izvučem iz ove situacije. Da pobegnem - nemam gde, da se požalim - nemam kome. Moja dobra vila se izgubila negde u onoj svadbenoj gunguli i od tada je nisam videla. Pokušavala sam da je dozovem na sve moguće načine, ali odgovor nisam dobila. Mora da se veza prekinula. Očito moja dobra vila smatra da je njen posao, bar što se moje bajke tiče, gotov. Srećno gotov. Zato nastavljam da prelistavam svetske bajke. Možda u nekoj nađem pomoć. Možda u nekoj naletim na svoju dobru vilu. Za svaki život je potrebno malo čarolije.



Нема коментара:

Постави коментар